Hur får jag ut arkivhandlingar om brevutskick från mitt ärende?

Hej
Min fråga är:
Hur gör jag för att få tag på arkivhandlingar om de brevutskick som gjorts i mitt ärende, d.v.s. en skriftlig översikt av det som skickats ut, till vem, av vem och när?
Jag har fått mina sekretessbehandlade journaluppgifter från sjukvården delade med obehöriga parter genom 2 brevutskick. Ansvarig handläggare nekar både muntligt och skriftligt till händelsen och därför behöver jag få skriftliga uppgifter om det som skickats ut för att kunna gå vidare med den juridiska processen.

Utskickade känsliga personuppgifter
2022-12-14 09:06

Hej!

Vi förstår det som att socialtjänsten har skickat ut journaluppgifter som de i sin tur fått från sjukvården. Om du inte menar det utan att din fråga handlar om att sjukvården skickat ut dina journaluppgifter då behöver du ta kontakt med sjukvården.

Det finns inte nödvändigtvis någon översikt över alla brev som skickas från socialtjänsten, om du med det menar en postlista som visar vilka försändelser som avgått vilken dag.

Däremot finns det skyldighet att journalföra händelser såsom en begäran från någon att få journaluppgifter eller att sekretessbelagda uppgifter är ivägsända. Det är alltså socialtjänsten som journalför i din akt. Det du kan göra är att begära ut aktanteckningar och där söka efter anteckningar de datum som breven skickades iväg.

Vi hoppas att du fått svar på din fråga.

Vänligen

Soctanterna