Hej!
Jag har ekonomiskt bistånd sedan en tid tillbaka, denna månad så har jag hittills dock varit utan bistånd. Mailade då min handläggare i måndags (2a mars) för att se om ansökan kommit in efter ordning (denna ansökan fick jag för övrig medskickad på posten med föregående månads beräkningar, ansökan hade då min handläggares namn samt månad (mars) redan ifylld).
Svaret jag fick från min handläggare då var att jag fått en annan handläggare den 1a februari(!?), något jag ej blivit upplyst om.
Här uppstår då min första fråga, bör man inte upplysas om dylikt?
Jag får kontaktuppgifter till min nya handläggare och mailar denne direkt.
Presenterar mig med namn och personnummer, samt att jag nyss blivit informerad om handläggarbytet, skickar även här min undran om ansökan kommit in, och hur jag ska gå tillväga om så ej är fallet för att så snabbt som möjligt lösa detta då jag har obetalda räkningar som börjar väga tungt.
Två dagar senare (idag, den 4e) får jag svaret: "Hej. Ditt mail är mottaget, utan åtgärd". Och många frågor uppstår då givetvis, men för att försöka specificera en av dessa:
Är detta riktigt? Inga svar, ingen information, ingenting. Man undrar ju om mailet blivit läst överhuvudtaget, men iom att det står "mailet mottaget, utan åtgärd" så gissar jag att det väl iaf blivit läst(?).
Och självklart ska jag försöka få tag på denne över telefon imorgon för att reda ut frågorna, men detta är ej helt enkelt iom diagnoser som försvårar sociala aspekter, däribland telefonkontakt. Så min sista fråga (som går in lite i föregående fråga) är:
Är mail en kontaktform som socialen inte tar seriöst? Bör det inte finnas någon form av lag/regel-stiftning ikring detta?
NU har jag tjatat klart! Tack för er tid!
Mvh