Hej!
Som sagt så lever vi i en digital värd där man allt mera sköter allt med det senaste uppbyggda tekniken.
Jag hört att man inte behöver lämna någon biståndsansökan eller dokumentation enbart med fysiska papper då lagen ger inte stöd för det.
Stämmer det.
Kan jag lämna in en ansökan till exempel:
1- Via en person som har fullmakt av mig
2- Via ett fysiskt brev skickat till socialtjänsten
3- Via ett e-mail skickat till handläggaren
4- Via ett digitalt brev
5- Via en webbplats.
En annan fråga:
Jag ansökte om ersättning för kollektivtrafik. Lämnade in min ansökan och intyg till min handläggare via mejl. Hon mottog min ansökan men bad om att jag hämtar intyget och lämnar det fysiskt i receptionen. Har hon rätt att begära att få dokumentationen på det sättet trots att hen fått en tydlig bild på ett kvitto?
Jag vill bara förstå vad man har rätt att göra och eventuellt inte.
mvh //