Tack för ert tidigare svar.
Har faktiskt planerat att kontakta de stadsområde som berörs och framföra de skillnader jag upplever förekommer.
Jag förstår att alla möten är olika och att vi alla har olika personligheter och att vi agerar olika. Jag ser inga problem i att socialsekreterare bemöter klienter olika så länge det är med respekt.
Det jag reagerar mest på är just att själva besluten blir så olika även om bakgrunden är den samma.
Familjerna jag försöker hjälpa har hävt sekretessen gentemot mig så jag känner oftast till deras bakgrund och därför reagerar jag när det blir så orättvist.
Målet är att komma ut i arbetslivet för familjerna och bli självförsörjande. Jag väljer därför att lägga mer krut på kontakten med AF och pushar åt det hållet.
Men just nu behövs ekonomisk hjälp då blir det så himla fel när så olika beslut tas. När ena grannen får en dator men inte den andra, trots att båda familjerna behöver en för att deras barn ska göra sin läxor. Eller när ena familjen får bidrag till vinterkläder för barnen men inte den andre.
Just på grund av individuella bedömningar...
Finns det något mer man kan göra än att överklaga och prata med berörda chefer?