Hej!
Min barns förskola har gjort en orosanmälan då vi inte får den vård hen ska få i god tid.
Vi har fått remisser till olika instanser, logoped, öra-näsa-hals osv men det är 90 dagars väntetid och förskolan anser att mitt barn måste få vård snabbare.
Jag känner mig så otroligt ledsen, för jag har varit i samtal med pedagogerna om hur det går men får känslan av att de inte tror att jag tar detta på allvar.
Vad jag undrar lite över är: Vad kan en socialsekreterare hjälpa till med i sånt här fall där vården inte fungerar?
Vad ska jag som förälder tänka och göra?
Det här kom som en chock för mig, för vi har kämpat sedan barnet föddes med dennes ansträngda andning. Vi har träffat 7(!!) olika läkare som alla bedömt att det inte är akut. Förskolan har legat på mig, sagt att de ska hjälpa till med mitt barns vård men nu känns det som att alla vänder sig mot oss.
Vi har sedan tidigare haft en orosanmälan (pga stökig lägenhet i flyttkaos) med samma barn.
Men kan verkligen en socialsekreterare hjälpa till att skynda på vården? Eller blir det bara som typ att de ringer oss och säger att vi ska göra mer?
Jag önskar att förskolan hade kunnat sköta detta lite finare, för jag förstår oron. Men vad kan jag göra när läkare inte tar oss på allvar, trots filmbevis och liknande?
Mvh,
Hanna