Hej
Jag vet inte alls om detta är en fråga jag kan vända mig till er med eller inte, men värt ett försök.
Jag har tidigare fått veta att man ska kunna gå ut och äta på restaurang med sin assistent. Och att det då ska gå som assistansutlägg. Att jag ska kunna skicka in kvitto för den kostnaden och då få tillbaka för assistentens kostnad.
Vet där ska vara någon typ förmånsbeskattning eller så då också, men vet inte hur det fungerar.
Nu verkar mitt bolag tycka att det inte är ok om det inte råkar bli att man oväntat är iväg så länge att mat behövs, och att det då inte ska få vara en kostnad över 100.-
Detta stämmer inte alls med hur det var på mitt första bolag jag var hos, och jag vet inte heller om de olika assistansbolagen får välja hur som helst vad som ska gälla och så, så därför vänder jag mig till er nu.
Jag vill mest veta vad mina rättigheter är och var jag hittar informationen kring det.
Hade ni kunnat vara behjälpliga med det?
Tack på förhand 🙏