EHTS o Soc ansvar, tjänstebeskrivning, mandat, dokumentation saknas i skolan

Trots alla enorma mängder miljoner på adminissystem i kommunal skola, prat om betyg, bedömning, NP, fusk, betyget F, skolmisslyckanden, psykisk ohälsa, våld, straff, anmälningar av föräldrar, kränkningar, diagnoser, Akutskolor allt under det såkallade “Barnets bästa” så är det nu HELT dolt vad EHT gör, säger, och belyser för svenskarnas och invandrarnas barn?

Det är inte så att EHT (vilka är de, helt oklart!?) får säga och föreläsa om vad som helst utan filter och läroplan, väcka idéer om sex, sexualitet, sexuell läggning, psyke, kropp o knopp, könsbyte, föräldrars bakgrund, heder hur som helst? Som det varit i “kunskapsskolan” som Liberalerna/ den liberala politiken försöker anlägga dvs en tyst, stenlagd, steril skola med mängder av övertester på fakta detaljer som inte dagens vuxna alls kan, att i alla ämnen sitta en till en och nöta in teoridetaljer utan koppling till resonemang, användbarhet, reflektion, argumentation är inte grundskolans syfte sen 1800 frös ihjäl, har lett till att fler och fler elever stöts ut till andra skolformer, utan att föräldrarna får se vilka exakta innehåll, möten, föreläsningar, sägningar EHT kommer med till barn- och tonåringar, likaså måste exakta uppgifter och identifikation av det “skolsociala team” gör med barnen utan insyn kartläggas, skrivas ner, dokumenteras, delas med rektor och föräldrar.

Den Liberala politiken raserar alltså skolan som lagstadgat är en plats för alla elever för att de ska utveckla förmågor, kunskaper, språk, färdigheter, lära sig om samhället, om hållbarhet, om demokrati utifrån att LÄRARE och PEDAGOGER arbetar pedagogiskt med dem utifrån barns och ungas kreativitet & ungdom.

Trots alla satsningar som Liberalerna tror är konstruktiva ( att sitta och knappa in o skriva ner tyst kunskap endast till en ganska trött lärare) är ännu mer bortfibblade, när vi har maktfyllda EHTs, och skolsociala team helt ogranskade och som lever som ett skuggsamhälle både i grundskola o gymnasium.

Det är OLAGLIGT att utan förälders medgivande jobba med tex sexuell påverkan, påverkan om att man kanske är sjuk, kanske deprimerad, kanske borde klippa med sin familj, kanske borde medecinera sig, kanske borde byta kön.

VARJE föreläsning och stund som EHT och soc har med eleverna måste dokumenteras till innehåll, syfte, vem som är ansvarig för innehåll o syftet ( Tjänstemannaansvar) samt hur saker de arbetar med ( eller som EHT och Soc börjar granska hos eleven) måste dokkumenteras och samlas, men vart. Barnen är elever i svensk grundskola, enligt lag o läroplan, de pedagogiska resurserna skall finnas där i, all annan kring verksamhet som fått pågå i påverkan av barnet som via EHT o Soc i en skuggvärld ÄR sabbotage.

Som det är nu är det rektor som är ansvarig för det EHT o Soc säger till barnen.

Allal försök till omvändelse av ngt slag är förbjudet enligt lag, sexualkunskap förbjudet (byxmyndighet på 15 år gäller), förtal om föräldrarna, vilka de är, och deras bakgrund mm, är förbjudet.

Malmö måste börja visa upp exakt vad det innebär att “hela stadens personal är HBTQ-certifierad”, och hur man för skattepengar kan få lov att prioritera den typen av inriktningar istället för behöriga lärare och fritidspedagoger?

Malmö måste visa vad det påhittade ämnet “ YAM” om psykisk ohälsa handlar om och syftar till exakt, vem som är ansvarig för dessa negativa tankar YAM påtrycker barnet.

Allt ovan ska finnas dokumenterat och färdigt att visa upp för föräldrar, EHT, Soc, YAM, RFSLU mfl är insläppta i skolan och jobbar med våra barn i skuggvärlden, utöver det sitter de mest och nöter in teoretiska detaljer som ingen vuxen person i Sverige kan, och som de aldrig kommer använda i den faktaformen löryckt, medan de tex behöver lära sig om hållbarhet, återvinning, om miljö, mat, om kretsloppet, att utläsa budskap, läsa texter mellan raderna, de behöver lära sig om Sverige o världen om lag och rätt, om orättvisor genom tiderna, fredsbevarande, hållbarhet, träna mkt muntliga framträdanden, orsak, konsekvens, resonera, diskutera för att bevara demokratin!

Den teoretiska gammaldags faktadetaljerade skolan i kombo med EHTS o Socs fria påtryckningar utan insyn är verkligen en fälla!

Dessutom är inte betygen rättvisande som det är nu, eftersom så många skolungdomar är BORTA ur skolsystemet, sitter på hem eller är på Akutskolor, så är det undre skiktet borta, De som får E nu är egentligen ett C och såvidare, när den Liberala politiken fibblar bort skolan NÄSTAN helt, trots alla miljarder!

några länkar: https://malmo.se/Aktuellt/Artiklar-Malmo-stad/2023-05-24-Psykisk-halsa-….

https://start.stockholm/globalassets/start/om-stockholms-stad/sa-arbeta…

https://www.skolinspektionen.se/om-oss/fragor-och-svar/elevers-rattighe…

https://www.sydsvenskan.se/artikel/konfessionslos-skola-en-chimar-tufuh/

https://malmo.se/Uppleva-och-gora/Biblioteken/Hbtqi-pa-biblioteken/Hbtq…

Utangranskning@gmail.com
2025-01-21 10:47

Hej!

Utifrån det du skriver förstår vi att du inte delar de arbetssätt eller den riktning som politiken har bestämt.

Då Soctanterna inte är något diskussionsforum rekommenderar vi dig att vända dig till ansvariga politiker, alternativt engagera dig i dessa frågor på samhällsnivå. Antingen i ett politiskt parti eller i någon organisation.

Lycka till med ditt engagemang!

Vänligen

Soctanterna