Hej!
För två veckor sen framkom att mitt barn blivit misshandlat i familjehemmet och sen akut omplacerad.
Såklart har jag som mamma och vårdnadshavare frågor kring detta och behöver därför prata med socialtjänsten.
Jag har varit i kontakt med vår handläggare men hon kan inte ge mig några svar då hon är rätt ny i ärendet.
Därför har jag försökt komma i kontakt med enhetschefen. Försökte först ett par dagar via telefon utan resultat.
Sen skickade jag ett mail och uttryckte tydligt min önskan om att få återkoppling från henne.
Har efter det skickat ytterligare två mail.
Enhetschefen har inte svarat mig, istället har hon skickar en annan handläggare att kontakta mig.
Handläggaren skrev och frågade om jag vill att mailet till enhetschefen ska utredas som ett klagomål eller tillföras som en vanlig handling.
Svarade handläggaren att syftet med mitt mail var att få en dialog med enhetschefen.
Har nu väntar på svar i två veckor, är det okej? kommun jag bor har en policy, 48 timmars principen. Enligt vad dom skriver om detta på hemsidan så ska en anställd i kommunen återkomma till den som försökt kontakta dem inom 48 timmar, oavsett vad det gäller eller vem man än sökt.
Kan inte i mitt liv tänka att detta skulle vara okej gjort av en enhetschef, framförallt inte när det gäller en så pass allvarlig händelse.
Jag är som sagt vårdnadshavare och det finns inga begränsningar i övrigt.
Hur ska jag gå till väga för att få prata med enhetschefen? Jag har ju rätt att få information gällande mina barn....