Sista datum som mim handläggare ska ha mottagit kommande månads ansökan för ekonomiskt bistånd är den 10e.
Den ansökan ska innefatta bland annat hyran för kommande månad och elräkningen och övriga normberättigade fasta kostnader.
Varmvattnet debiteras på samma faktura som hyreskostnaden , men debiteras per liter till ett varierande pris. Elräkningen är upplagd på samma sätt . jag aviseras runt den 20e. Dvs tio dagar efter att jag ska ha ansökt om dessa och då till den exakta kostnaden överensstämmande med beloppet på fakturan.
Hur ansöker jag på ett korrekt sätt?
Min handläggare ger endast svaret att jag får ansöka precis som själv väljer. Handläggaren har inte gett mig underlag på hur jag ska ansöka eller ens berättat vad som gäller.
Jag är rädd att göra fel och det måste finnas en lag som redogör för en korrekt ansökan i detta fall när rörliga kostnader är en del av de fasta kostnaderna.
Jag vill göra rätt men får inte vet hur jag kan göra det.
Det är väl min rättighet och handläggarens skyldighet att ge svar på detta?
Eller begår hen tjänstefel genom att undanhålla den informationen för mig? Jag upplever det inte som att hen vill mitt bästa eller har för avsikt att hjälpa mig eller samarbeta med mig.