Min socialhandläggare har tagit mina ärende personligt

Jag vill inte vara anonym. Jag heter E och går på socialförvaltningen min handläggare hette N. Innan jag fick henne som handläggare så hade hon jobbat på Krami i Malmö. När min handläggare på krami får reda på att jag har N som min handläggare då ringer hon till N och säger att hon ska bevilja en dator till mig, innan dess fick jag avslag allt gick så bra tills jag slutade på krami då vände hon som en fem öring och började använda ord som jag tycker inte detta är rätt , jag tycker inte du ska betala så mycket i hyra osv. Det handlar inte vad hon tycker utan vad lagen säger jag har rätt till har aldrig haft problem innan fören hon började misstro mig. Och det blev ett stort problem för mig , hade inte Uppsökarteamet hjälpt mig men en massa överklagande så hade jag hamnat på gatan. Nu har jag bytat handläggare men alla problem som hon ställde till med är kvar än idag. Jag kan skriva en massa fel hon har gjort men det hade tagit en hel timme att skriva. Hör gärna av er till mig så fort ni kan. Mvh. E

E M

Kommentarer

Hej
Vi har redigerat ditt inlägg eftersom Soctanter på nätet är ett forum där man ställer anonyma frågor.

Vad bra att du sökte och fick hjälp av Uppsökarteamet och att du och din nuvarande handläggare fungerar ihop.

Det är IVO Inspektionen för vård och omsorg som granskar ärenden inom socialtjänsten när man anser att handläggningen inte gått rätt till. De kan då gå igenom journaler och se vilka beslut som fattats och på vilka grunder dessa beslut har fattats. Du kan göra din anmälan till IVO på deras hemsida:

https://www.ivo.se/anmala-och-rapportera/

Du kan också ringa och prata med dem på tel. 010-788 50 00

Om du istället vill lämna ett klagomål direkt till Malmö stad kan det göras digitalt. Där väljer du själv om du vill vara anonym eller bli kontaktad. Länken kommer här:

https://malmo.se/Service/Stod-och-omsorg/Klaga--berom.html

Vänligen
Soctanterna

Soctanter